Hoger scoren in Google met zoekmachine optimalisatie (SEO)
“Hoog scoren in Google? Op mijn thema is te veel concurrentie!” Denk jij dat? Dan heeft CASE goed nieuws. Wij maken MOOI MEER IMPACT. Ook op Google. Een hoge positie in Google levert meer websitebezoek op. Dat kan met advertenties (SEA) en organisch (SEO). Ontdek hier waar je op moet letten bij zoekmachine optimalisatie.

Hoog in de ranking
Je hebt een goed product of een geweldige organisatie en je wil dat iedereen dat weet. Althans, iedereen? Je wil contact met mensen met serieuze interesse. Een gerichte zoeker in Google is zo iemand. Hoe kom je dichter bij die persoon? Hoe verschijn jij bovenaan in zijn zoekresultaten?
Dat doe je met relevante zoekwoorden. Om hoog te scoren in Google moet je weten op welke zoekwoorden je hoog wil ranken. Is de concurrentie op een zoekterm te hoog of wordt er veel op geadverteerd? Kies dan een andere.
Hoe vind je zoekwoorden?
Begin met een zoekwoorden onderzoek. Want jij kunt – als aanbieder van hardloopschoenen voor heren – wel denken dat mensen zoeken op ‘hardloopschoenen heren’. Maar misschien is een andere zoekopdracht relevanter. Wat dat je van deze: ‘smalle voeten schoenen hardlopen’.
Met de juiste zoekwoorden leg je de basis voor je resultaten. Dus besteed daar goed de aandacht aan.
CASEweetje
Relevante zoekwoorden zijn zoekwoorden waarop veel gezocht wordt met weinig concurrentie. Hoe kom je erachter welke zoektermen dat zijn? Gebruik daarvoor Google Zoekwoordplanner of Ubersuggest.

Weet je wat de meest relevante zoekwoorden zijn voor jouw product of dienst? De volgende stap is zoekmachine optimalisatie van je pagina. Want je wil dat zoekers in Google op jouw webpagina uitkomen. De gouden regel daarvoor is: hoe eerder het zoekwoord in je content staat hoe beter.
Kansen voor SEO marketing
Op maar liefst tien plekken kun je een pagina optimaliseren met zoekwoorden. Zo vinden zoekmachines je content sneller.
- In de metatitel (de blauwe Titel die Google toont in zoekresultaten).
- In de metadescriptie (de tekst onder deze blauwe titel in Google).
- In de url van je pagina.
- In de uitgelichte afbeelding (titel, alt-tekst, bestandsnaam, onderschrift).
- Met een broodkruimelspoor (het pad dat de gebruiker aflegt om bij je pagina te komen).
- In de kop van je pagina (ook wel H1-titel genoemd).
- In de eerste alinea (liefst zo vroeg mogelijk).
- In de overige tekst (noem het zoekwoord nog een paar keer, ook als synoniem).
- In de tussenkoppen (ook wel H2- en H3-titels genoemd).
- In de inhoudsopgave (als je pagina die heeft).
Heb je op die tien plekken zoekwoorden gebruikt? Gefeliciteerd! Je pagina is geoptimaliseerd voor zoekmachines.
Tip: overdaad schaadt

Let erop dat je tekst relevant is voor de zoeker. Zoveel mogelijk het zoekwoord vermelden komt over als spam en leest niet fijn.
Bereik nog meer
Kan je nu achteroverleunen en wachten op meer bezoekers? Dat kan. Maar handiger is om nog meer te doen. Zo weet je zeker dat je de zoekmachines écht prikkelt.
Vind je dit een interessant onderwerp en wil je eens sparren met CASE over de mogelijkheden voor jouw organisatie?