GA4 inrichten: hoe doe je dat?
Na het oude Google Analytics (Universal Analytics) is er nu Google Analytics 4 (GA4). Per 1 juli 2023 is deze nieuwe GA4 de enige manier om je online data te bekijken. Heb jij je nieuwe Google Analytics-omgeving al ingericht?
Google Analytics 4 (GA4) inrichten voor gevorderden
GA4: je hebt er al over gelezen. Maar nog niet de moed verzameld om je stevig in de materie vast te bijten. GA4 inrichten is lastig en kost tijd. Dat is wat je overal hoort. Op je afdeling heb je al een balletje opgegooid. Wie heeft zich verdiept in de nieuwe interface van GA4? De trackingcode op de website plaatsen en de property-instellingen controleren, dat is nog wel te doen. Maar het customizen van GA4 is andere koek.
Jouw GA4-expert
Alle ogen zijn op jou gericht. Jij bent de senior-communicatieadviseur. Je voelt het ongeduld. Maar het luistert nauw: je mag niets over het hoofd zien. Heb je alle stakeholders erbij betrokken? Kun je een link leggen met de arbeidsmarktcampagne die net gestart is? En in maart moet het jaarverslag naar de drukker.
En hoe haakt deze doelstelling aan bij de marketingdoelen voor 2023? Je ziet het lijk al drijven. Ben je zo druk met de communicatiestrategie voor deze nieuwe ambities, dat andere focuspunten tussen wal en schip vallen. Sta jij er mooi gekleurd op bij de volgende kwartaalreview.
Overzicht en voortgang
Wie wijs je aan als jouw GA4-expert? Wie heeft voldoende basis om dit op te pakken? En voldoende tijd? Je hebt de checklists al gezien.
- Google Signals activeren.
- Conversies instellen.
- Intern webverkeer filteren.
- Google Ads koppelen.
- Looker Studio-dashboards migreren.
- Events en doelgroepen aanmaken.
- Scroll tracking instellen.
- Rapportages customizen.
Dat is echt een pens werk. En je kunt eigenlijk niemand op je afdeling missen op dit moment. Stel, het lukt en de boel staat. Dan moeten je er nog mee gaan werken. Wie gaat jullie trainen?
Vergeet niet je funnel
Niks doen is geen optie. Geen zicht op hoe bezoekers van je website of gebruikers van je app door de marketingfunnel gaan? Je kunt je het niet veroorloven. Sterker nog: eigenlijk moet je de opbouw van die data in GA4 nú al starten. Je wilt de ontwikkelingen namelijk goed volgen.
GA4-expert geeft lucht
Hoe mooi zou het zijn als er iemand naast je staat die alles weet van Google Analytics 4? Die de handen vrij heeft om te upgraden naar GA4 en die de customizing op zich neemt. Zodat de dataverzameling meteen begint. Dat geeft lucht om jouw afdeling goed te trainen in het gebruik van GA4. En om je rapportages op maat in te richten.
CASE helpt en ontzorgt
CASE heeft die GA4-experts in huis. Zij weten alles over de mogelijkheden van Google Analytics 4. Met deze kennis en jouw specifieke wensenlijst richten zij GA4 voor je in. Met rapportages die precies toegesneden zijn op jouw behoeften. Ook verzorgen ze trainingen voor jouw afdeling zodat je zelf aan de slag kan met een kant en klare GA4.
We hebben drie dienstenpakketten voor je samengesteld. Van het opzetten van een solide basis tot compleet ontzorgen. Je kunt zelf kiezen wat je nodig hebt. Binnen de pakketten leveren we maatwerk. Het traject begint dus met een intake waarbij we jouw wensen in kaart brengen. Want zo werken we bij CASE: flexibel en grondig.
- GA4 – Basis op orde: intake, omzetten en customizen.
- GA4 – Alles in de hand: intake, omzetten, customizen en trainen.
- GA4 – Comfort: intake, omzetten, customizen, trainen en rapportages op maat inrichten
Mogen wij je helpen?
Wil je meer weten over GA4? Neem direct contact op met onze online marketeers.