Positionering, branding en website voor RadarVertige
‘Binnen beginnen, is buiten winnen’. Dit typeert zeker de samenwerking van CASE met RadarVertige, de meesterlijke en inspirerende opleider voor het sociaal domein. Branding, positionering, het interne kompas visualiseren. En dan uitingen oplijnen, website vernieuwen, signing op locatie. Merkversterkers maken. Alles in co-creatie.
![](https://casecommunicatie.nl/wp-content/uploads/2024/01/bg_rdvert_start-1640x800.jpg)
“We hadden een nieuwe website nodig en spraken met een aantal bureaus. CASE wilde ‘m niet maken en opende onze ogen.”
Uitdaging
De start verliep anders dan anders vertelt Bart: “We hadden een nieuwe website nodig. CASE wilde die niet maken. Ze vonden ons verhaal naar buiten niet helder en niet consistent. Dat was een confronterende boodschap, maar hiermee opende CASE wel onze ogen.
CASE wist haarfijn wat wij nodig hadden en zei dat ook: “Niet meteen rennen en van alles maken, beginnen bij de positionering, bij het onderscheidende verhaal. Dat moet eerst staan als een huis, pas dan ontwikkelen we de rest. En zo ging het.”
“We zijn dé opleider voor het sociaal domein. Als geen ander versterken we teams en organisaties met bewezen effectieve leerinterventies. Wetenschappelijk onderbouwd. Onze trainers zijn gedreven experts die tot het uiterste gaan voor hun cursisten. Denk met ons mee over onze branding en positionering intern en extern. O ja en wij werken graag in co-creatie.” Zo kwam RadarVertige bij CASE.
Oplossing
CASE begeleidt RadarVertige met positioneringsessies en doorloopt de golden circle van Simon Sinek. Alle brandingaspecten houden we tegen het licht. Missie, visie, biografie en oerverhaal krijgen vorm. Samen werken we aan de tone of voice, een beeldtaal en de klantreizen voor de verschillende klantgroepen. Het totaalaanbod van trainingen en leerinterventies ordenen we samen tot een overzichtelijk geheel.
CASE ontwikkelt een handout voor personeel om de branding te verankeren. Het wordt een intern kompas. Er volgen interviews en medewerkers van RadarVertige schrijven samen met CASE aan webteksten en beschrijvingen van expertises en trainingsaanbod. Dit is co-creatie in optima forma. Natuurlijk inclusief schrijfcoaching.
Resultaat
De consistente lijn die CASE ontwikkelt in tekst en in beeld heeft meteen impact. In print en online. Formats voor sociale media maken snel aanbod lanceren mogelijk. De complete website van RadarVertige ondergaat een make-over. Voortaan is alles gericht op sturing via CTA’s. Met tests en waardevolle content vanuit de expertises draagt RadarVertige verder bij aan de versterking van de professionals in het sociaal domein.
![](https://casecommunicatie.nl/wp-content/uploads/2024/01/RadarVertige-refcase-770x538.png)
Durven, doordenken, doen
CASE ontwikkelt een handout voor personeel om de branding te verankeren. Het wordt een intern kompas.
![](https://casecommunicatie.nl/wp-content/uploads/2024/01/radarvertige_social.jpg)
Formats voor sociale media maken snel aanbod lanceren mogelijk. Toepasbaar vanuit elk onderdeel van de organisatie.
De complete website van RadarVertige ondergaat een make-over. Met slimme techniek zetten we expertises en dienstenaanbod in de etalage. De website sluit aan op alle uitgangspunten van de positionering: beeld, taal, toon, vorm en sfeer. Op basis van data stimuleren we kliks op de website, CASE meet en optimaliseert.
![](https://casecommunicatie.nl/wp-content/uploads/2024/01/MacBook-Pro-15-Mockup-1024x736.jpg)
![](https://casecommunicatie.nl/wp-content/uploads/2024/05/radarvertige_mockup-1017x1024.png)
Vind je dit een interessant onderwerp en wil je eens sparren met CASE over de mogelijkheden voor jouw organisatie?