Nieuwe huisstijl en branding voor Cultura
Het karakter van een organisatie helemaal doorvertalen in de huisstijl. Dat hoort bij goede branding. Een mooi proces dat CASE mocht doorlopen met Cultura Ede. Zowel de basis als nieuwe uitingen kregen een nieuwe en toch vertrouwde look. Dat voelt goed!
“Cultura is voor iedereen. En dat is nu meer zichtbaar en voelbaar dan ooit. We zijn blij met deze vernieuwde huisstijl en de doorvertaling.”
Uitdaging
Cultuur voedt, verbindt en laat iedereen op adem komen. Zonder cultuur verdorren we en wordt alles grijs en hetzelfde. Met cultuur besef je dat je leeft en erbij hoort. Daarom is Cultura er. Voor iedereen. Vanuit deze why en vanuit de proposities leeft de behoefte aan een visuele stijl, taal en toon die aansluit bij medewerkers en doelgroepen. Cultura neemt CASE bij de arm om dit te realiseren.
Oplossing
Open, inspirerend en verbindend. Dat zijn de kernwaarden die we doorvertalen in een vernieuwde brandguide, een leidraad in de ontwikkeling van alle communicatiemiddelen. CASE presenteert de nieuwe brandguide in het MT en samen met de communicatieprofessionals van Cultura maken we een plan voor de implementatie. We leggen een stevig fundament voor alle verschillende uitingen met voor corporate-, sfeer- en aanbodfotografie. CASE werkt bestaande communicatiemiddelen uit in de nieuwe huisstijl. Van spandoek en social visual tot nieuwsbrief en visitekaartje. Alles lopen we samen door. Deze complete aanpak geeft de vakmensen van Cultura houvast bij het consistent bewaken en versterken van de merkidentiteit.
Resultaat
Dan de implementatie zelf. CASE presenteert de nieuwe positionering en brandguide intern in een aantal sessies. Samen met de manager van Cultura vertellen we wat dit betekent voor beeldgebruik, taal en toon. Natuurlijk horen daar handvatten en tools bij. Die maken we: een inspiratieboekje voor alle medewerkers, schrijftrainingen en een schrijfwijzer als naslagwerk. Ook bieden we begeleiding om ervoor te zorgen dat de vernieuwde merkidentiteit merkbaar gaat leven – en blijft leven – in en om de organisatie. Met resultaat. Want kom maar eens kijken in Ede. Overal om je heen zul je het zien: cultuur beleven, leren en doen is hier echt voor iedereen. Met Cultura!
Inspiratieboekje
In een inspiratieboekje voor alle medewerkers zetten we de merkidentiteit uiteen. Merkbaar, tastbaar en heel concreet. Nieuwe medewerkers ontvangen dit handzame boekje bij de start van hun werk bij Cultura.
Banieren aan de gevel
Overweldigend welkom en gastvrij tot in elk detail. Banieren aan de gevel laten je merken waar Cultura voor gaat.
Laat mij meedoen
Geef hier die boeken, voorstellingen, cursussen en activiteiten. Laat mij meedoen. Die ‘hebberigheid’ willen we oproepen met elke spread in Cultura magazine. En zeker met de cover natuurlijk. Want alles smaakt bij Cultura naar meer. Met design en copy volledig geënt op de merkpersoonlijkheid en de kernwaarden legden we de basis voor een inspirerend magazine.
Vind je dit een interessant onderwerp en wil je eens sparren met CASE over de mogelijkheden voor jouw organisatie?