Marketingadvies en communicatiepakket voor GGD/VeiligThuis

Klem zitten, het kan iedereen overkomen. Acht gemeenten en GGD/VeiligThuis in Zaanstreek-Waterland willen huiselijk geweld bespreekbaar maken voor inwoners. De juiste toon, het goede woord, alles luistert nauw. Altijd. En bij deze campagne zeker.

Riet van Loon

“De manier waarop jullie tijdens het traject suggesties aanreiken voor oplossingen is inspirerend.”

Uitdaging

GGD/VeiligThuis en de acht gemeenten vragen CASE een communicatiepakket te ontwikkelen. Hoe en via welke weg breng je die belangrijke boodschap over? Timing, woordkeus, beeldvorming. Alles vraagt uiterste zorgvuldigheid rondom dit delicate onderwerp.

Oplossing

CASE geeft strategisch communicatieadvies en maakt persberichten, kernboodschappen en visuals. Ook waargebeurde verhalen van slachtoffers, plegers en omstanders schreven we op. In samenwerking met ervaringsdeskundigen via Open de Voordeur en RCO De Hoofdzaak.
Tegelijk ontwikkelden we een toolkit waarmee elke gemeente via de eigen kanalen campagne kan voeren.

Op 15 mei, de Dag van het Gezin ging Ik zit klem live. Lees hier alle verhalen.

Resultaat

“CASE sloot goed aan bij de vraag en de gevoeligheden. Jullie pakten de interviews met ervaringsdeskundigen goed op en maakte gebruik van wat er al is. Ik typeer jullie aanpak als actief, doorpakken, afstemmen en meebewegen met duidelijke grenzen.

CASE kreeg communicatieadviseurs van de verschillende gemeenten en GGD/VeiligThuis op één lijn door grondig onderzoek naar de achterliggende boodschap.
De manier waarop jullie tijdens het traject suggesties aanreiken voor oplossingen is inspirerend. Net als de waardering voor resultaat.

Het logo en de fotoheaders voor Ik zit klem zien er mooi uit en doen wat ze moeten doen: aandacht vragen voor het bij omstanders bespreekbaar maken van huiselijk geweld.”

Riet van Loon, regionaal projectleider Geweld hoort nergens thuis

Vind je dit een interessant onderwerp en wil je eens sparren met CASE over de mogelijkheden voor jouw organisatie?