Social media campagne voor Digitaal Scheidingsloket
Steeds meer scheidingen escaleren tot een complexe scheiding. Elf gemeenten uit de regio Centraal Gelderland willen dit graag voorkomen. Met de juiste informatie. Bij het digitale scheidingsloket is alles voorhanden. CASE maakt een campagne om dit bekend te maken bij ouders en professionals.
“We wilden met onze inzet het aantal bezoekers naar de website verder verhogen. Dat is gelukt. De kliks naar de website groeiden in vergelijking met dezelfde periode vorige jaar met maar liefst 458%”
Uitdaging
Te weinig mensen weten dat het Digitaal Scheidingsloket bestaat. Een onafhankelijk verzamel- en vertrekpunt voor ouders die overwegen uit elkaar te gaan. En voor professionals. Je kan er beginnen om een goed overzicht te maken van wat je te doen staat. Op gepaste wijze moet dit bekend gemaakt worden. Kan CASE helpen? Zodat mensen sneller de informatie vinden die ze nodig hebben.
Oplossing
CASE voert een half jaar campagne voor het Digitaal Scheidingsloket. De focus ligt op online. We ordenen de informatie, stellen doelgroepen vast, houden een pilot en maken content voor de social media kanalen. In de juiste toon. Want dit onderwerp is al moeilijk genoeg voor inwoners van de 11 gemeenten binnen regio Centraal Gelderland.
De doelgroepen krijgen informatie over het loket aangeboden in hun tijdlijn. Ze klikken verder naar de website en daar lezen ze meer. Via het netwerk van huisartsen, scholen en welzijnsorganisaties ondersteunen we de onlinecampagne met offlinemiddelen. We ontwikkelen flyers en informatiemateriaal.
De communicatieadviseurs van de 11 gemeenten spelen een belangrijke rol bij de verspreiding van de berichten. Voor hen creëren we een toolbox vol middelen die online en offline inzetbaar zijn. We hopen dat er zo een olievlekwerking ontstaat.
Resultaat
We wilden met onze inzet het aantal bezoekers naar de website verder verhogen. Dat is gelukt. We behaalden in 5 maanden tijd 500.000 views op de content onder 83.000 personen. De campagne resulteerde in ruim 7000 kliks naar de website. Dat is een meer dan gemiddelde impact.
Het uiteindelijke doel is een groei in contactmomenten met de scheidingsdeskundigen van het Digitaal Scheidingsloket. Met 857 kliks naar de contactpagina verwachten we dat dit ook zeker merkbaar wordt in de contacten.
Vind je dit een interessant onderwerp en wil je eens sparren met CASE over de mogelijkheden voor jouw organisatie?