Arbeidsmarktcampagne Maanderzand
Effectief werven in een toch al krappe markt. Hoe dan? Met echte medewerkers, eerlijke verhalen en de juiste middelen exact op de juiste tijd en plaats.
“Films en verhalen van echte medewerkers laten dit in alle openheid zien. Precies zoals wij zijn.”
Uitdaging
Het Maanderzand, woon- en zorgorganisatie voor ouderen gaat een nieuwe locatie openen en heeft 30 nieuwe medewerkers nodig. Wat adviseert CASE voor de arbeidsmarktcommunicatie?
Oplossing
CASE analyseert en formuleert samen met medewerkers van Het Maanderzand de unieke kernwaarden van de organisatie en de employee persona’s. We gebruiken hierbij onder andere de Golden Circle van Simon Sinek. We maken een campagneconcept voor online en offline met middelen als landingspagina’s, blogs, video’s en sociale mediaberichten. Ook offline realiseert CASE impact voor Het Maanderzand: buitenreclame op strategische plaatsen doet zijn werk. Meten is weten. Dus CASE test wat kansrijke middelen zijn en zet meteen alle mogelijke meetinstrumenten in. De opdrachtgever ziet wat we doen en wij optimaliseren continu.
Resultaat
“Iedereen in en om Ede weet het nu: Werken bij Het Maanderzand is geweldig en wij zoeken nieuwe collega’s”, zegt Jolien Kohlmann-Bins, bestuurder Het Maanderzand. “Films en verhalen van echte medewerkers laten dit in alle openheid zien. Precies zoals wij zijn. Wie interesse heeft, kan solliciteren via de speciaal ingerichte vacaturepagina op onze website en dat gebeurt ook volop. Het Maanderzand is blij met het resultaat.”
Vind je dit een interessant onderwerp en wil je eens sparren met CASE over de mogelijkheden voor jouw organisatie?