Branding en positionering voor W&G Brinkhorst
Je wil herkenbaar zijn voor je klanten. Met een uitstraling die past bij je organisatie. En die toekomstbestendig is. Met branding, positionering en strategische samenwerking helpt CASE horecaleverancier W&G Brinkhorst consistent en krachtig in de markt te staan. Met impact en resultaat.
“Strategische online marketing en doelgerichte communicatiemiddelen. Van flyers, outdoor signing, social media tot en met website… alles versterkt de ambities van het bedrijf.”
Uitdaging
“Onze klantengroep is breed, ons nieuwe assortiment nog breder. Denk met ons mee over een krachtige positionering bij foodprofessionals en de professionele keuken van horeca, zorg en groothandel.” Met deze vraag kwam W&G Brinkhorst bij CASE. Als marktleider en expert in kip, wild, vlees en gevogelte focust dit familiebedrijf op een ambachtelijk profiel. Met een fijne neus voor de nieuwste trends.
Oplossing
CASE introduceert de marketingstrategie van endorsed branding en ontwikkelt de labels RAW, FRESH en PURE vanuit het stevige moedermerk W&G Brinkhorst. CASE zorgt ook voor een consistente lijn in tekst en in beeld. In print, online en live. Lang verhaal kort: een strakke huisstijl en de juiste instrumenten verbinden marketing met sales.
Resultaat
Op deze solide basis kan W&G Brinkhorst iedereen in de klantengroepen aanspreken in de eigen taal. Retailers, inkopers in de zorgsector, cateraars én chefkoks van kwaliteitsrestaurants beschikken direct over de juiste informatie.
Met een indrukwekkende beurspresentatie op de Horecava zet W&G Brinkhorst zichzelf opnieuw krachtig op de kaart. Online en offline sluiten de communicatiemiddelen naadloos aan. Van flyers en autobedrukking tot en met de website, alles ademt uit waar het bedrijf voor staat.
Wat een impact! Iedereen in de klantengroepen herkent zichzelf meteen en weet de weg in het assortiment. Klanten onderstrepen hun waardering voor de stoere en volwassen uitstraling én voor de kwaliteit die zij al jaren proeven. De nieuwe uitstraling is een marktleider waardig. W&G Brinkhorst is klaar voor de toekomst.

Endorsed branding
Met deze marketingstrategie combineren we de kracht van een overkoepelend merk, W&G Brinkhorst, met drie onderscheidende sublabels die elk een eigen belofte dragen: RAW, PURE en FRESH. RAW staat voor ondernemerschap, creativiteit en culinaire signatuur. PURE benadrukt betrouwbaarheid en gemak. FRESH legt de focus op slimme logistiek en duurzaamheid. Samen vormen deze labels herkenbare communicatiepijlers die klanten inspireren en richting geven. Het onderscheid én de merkbeloften blijken in alle uitingen. Verhalen en fotografie stimuleren creativiteit (RAW), benadrukken vertrouwen en traditie (PURE) en beloven praktische oplossingen (FRESH). Zo bouwt CASE samen met de klant een consistent merkconcept dat flexibel aansluit bij diverse doelgroepen.




3-uit-1
Voor 3uit1, een nieuw en inspirerend productconcept ontwikkelde CASE een dragend motto, een visuele contentlijn plus de bijbehorende online marketingstrategie. Met impact. Want 3uit1 beleeft inmiddels het tweede seizoen. Snel, smaakvol en duurzaam. Dat is 3uit1 én dat typeert de inzet van CASE.




Social Media
Met strategische contentplanning en beheer van de sociale mediakanalen zorgen we voor impact, terwijl we resultaten actief monitoren en bijsturen. Zo sluiten we naadloos aan op de ambities van marketing en sales. CASE ontzorgt en houdt alle communicatie met elkaar in lijn.
Vind je dit een interessant onderwerp en wil je eens sparren met CASE over de mogelijkheden voor jouw organisatie?